Popüler Yayınlar

7 Şubat 2011 Pazartesi

İran !.......
Modernliğin ve gericiliğin kolkola olduğu ülke.Bu görünen fallabi diye hatırladığım bir tatlı. İçinde buz varmış gibi sanki ama yok biraz sulu bir tatlı türü.Değişik bir baharat tadı var aşina olmadığım. İranlıların yöresel ve çok sevdikleri bu tatlıyı bende denedim, beğendim mi derseniz yorum yok derim.Ama muhakak tadılmalı derim.Kötü müydü hayır, muhteşemmiydi hayır ama bu tatlının suçu değil biliyorum.Çünkü bazı tatlar vardı size birşeyler çğrıştırır, bir bayram sabahını, keyifli bir anınızı, babaannnenizi ne bileyim o koku size o anı taşır ve o tatlının kokusu tutar elinizden götürür.Benim bu tatla bir geçmişim yokki.Bu yüzden ben tat alamadım diye düşünüyorum.Ama İranlılar bayılıyor bu tada.Çok hayıflandım bu tatlı ile aramda duygusal bir bağ olmadığı için ama sonra düşündüm ki onlarında sarı burma ile benim aramdaki ilişkileri yoktu.Çocukluğumun hafif şerbetli kıtır kıtır sarı burmasından aldığım ilk ısısırık ilkokulumun bahçesine götürür beni, sahiden çocukların seslerini duyarım, damağımda bıraktığı hafif yağlı ve ağır tatla birden çocuk oluveririm.Sarı burma sende benim özelimsin..

Hiç yorum yok: